pátek 25. září 2015

Štafeta NaKole.cz   2007                          132 km                                    22. - 23.července

.....předávka od Asterixe, putování se štafetou (Nákolíkem) po Moravskoslezském kraji, předávka Pavlovi Zubkovi   v Komorní Lhotce   

Fotogalerie: 

 
Pro více info klikni na "DETAILS" v mapce nahoře vpravo. Mapa trasy Havířov - Krnov a zpět.


22.7. 2007              Štafeta Nakole.cz    2007                    Pár slov  o štafetě


Tento sešitek jsem si vytiskl doma na tiskárně dle předlohy na webu NAKOLE:CZ
Už nevím koho to vůbec napadlo, ale nebyl to špatný počin. Pro pravidelné návštěvníky fandů cykloturistiky na stránkách NaKole.cz byla byla vymyšlena akce, do které se mohli zapojit postupně všichni, tak jak na ně přišla řada. Tou událostí byla  Štafeta NaKole.cz. Hlavními organizátory byl vytvořen putovní štafetový kolík (Nákolík) a zápisník pro zaznamenání putování jednotlivých účastníků.


Cílem bylo, aby se štafeta, díky přesunu na kole, dostala na co největší počet míst v rámci ČR. Zbylo jen vypracovat plán, kdo kdy kam dojede. Termíny a místa dílčích předávek si pak účastníci, bydlící nejblíže k sobě, dohodli mezi sebou. Na mojí trase jsem měl přebrat štafetu od Asterixe v Krnově a předat ji dál Pavlovi v Komorní Lhotce. Štafeta tak na svém konci měla mít na kontě mnoho mnoho kilometrů, po všech možných i nemožných koutech, přes celou naší vlast. 




Byť přešla různými peripetiemi, šťastně se opět vrátila do rukou těch, kdo ji do "světa" vyslali, což je hodně prima. Zpočátku šlo vše jak na drátku, zápisků v zápisníků vesele přibývalo, až se bohužel stalo, že někdo zapomněl zápisník vložit při předávce do štafetového pouzdra. Rázem vznikly dvě štafety, jedna plánována s prázdným pouzdrem, druhá improvizovaná se sešitkem, stíhajícím pouzdro. Ke mne dorazila štafeta ve stadiu bez sešitku, tak jsem si dle předlohy na netu podobný vyrobil, když jsem nechtěl zůstat bez záznamu svého přispění ke zdaru věci. Svému účelu  posloužil i když nebyl originál, víc než dobře.



22. 7. 2007 - Převzetí štafety  v Krnově


Pro štafetové pouzdro, jenž právě "vlastnil" v tuto dobu Asterix, jedu po dohodě s ním do Krnova. Z Havířova vyjíždím ve 12.30 hod., za příšerného vedra. Jedu směr Ostrava - Hlučín - Opava - Krnov. Celou cestu mi fouká poměrně zdatný protivítr, což má za důsledek, že do Krnova nabírám půlhodinové zpoždění. 

Zde mne u restaurace Hermes čeká Asterix, vlastním jménem Petr. S Petrem se znám z dřívějška z Cyklobandy, o důvod víc zapít setkání oroseným pivečkem, moc se v tom parném dni hodilo. U pivka uděláme několik fotek, krátce pokecáme o štafetě, o životě a kolem páté pádím zpátky. Při návratu počítám s vydatnou pomocí větru a ten nezklamal. 


První pauzu tak dělám až u Stříbrného jezera u města Opava, další v centru Opavy, kde mne zajímá kvůli fotce pivovar Zlatovar. 
V dalším městečku na trase v Hlučíně se zastavuji u dalšího pivovaru s názvem Starý hlučínský pivovar Avar. Sluníčko se už ale notně sklání k obzoru, na "kontrolní" pivní vzorek není čas, snad někdy příště. 


Původně jsem měl v úmyslu navštívit i pivovar Ostravar, ale moc se mi do centra Ostravy nechce, takže taky příště. Zbylou cestu do Havířova mi na závěr ještě dokreslil hezký západ slunce nad Ostravou, tyhle situace mám prostě rád. Doma jsem kolem 21.00 hod. Délka trasy 152 km, tam i zpátky zhruba po stejné trase po 76 km, i s malou zajížďkou ke Stříbrnému jezeru v Opavě.


23.7.2007   -   Místa, které jsem navštívil  na svém úseku se štafetou, včetně odevzdání štafety

Dalším článkem řetězu štafety bylo ji dovézt k Pavlovi z Třince. To je z Havířova přímou cestou jenom pár desítek km a tak mám pro Nákolík (varianta názvu štafetového pouzdra) nachystanou malou kulišárnu. Trošku jej "povozím" po kraji, stejně jako jej protáhli jiní členové štafety přede mnou po "svém území". 

Jinými slovy projeli se s ním po místech, které chtěli ukázat, že se jim líbí a které stojí za to navštívit. Kdo měl chuť průběžně posílal své zážitky ze štafety, doplněné fotografiemi organizátorům štafety, úzce spojeným s provozovateli webu  NA KOLE.CZ. Svou druhou půlku štafety začínám ráno v 9.00 hod. Od domova jedu směr Karvinsko: Petřvald - Karviná (Doly) - Stonava, kolem starých zavřených šachet, jakožto technických památek. 

Pak se přes Těrlicko (Hradiště) a Koňákov  přehoupnu do Podbeskydí.  Zpočátku bylo mírně pod mrakem, ale po projetí kolem Tošanovic a Nošovic (pivovar Radegast) už opět svítí sluníčko jako včera, na rychlém úbytku vody v bidonu je to hned znát. Snad v horách, kam vede má další cesta, bude chladněji. Ve stoupání po asfaltce na Lysou horu jsem rád  každičkému stínu, co se jen naskytne. Nahoře mám štěstí, že je pracovný den a nemusím stát obvyklou víkendovou frontu na občerstvení. Na vrcholu Lysé trávím cca hodinku. 



Za tu dobu si stihnu odpočinout i pořídit několik fotek se zaznamenáním pobytu štafety na Lysé. Pak už je chvíle na sjezd dolů, obvyklou trasou na Krásnou, Vyšší Lhoty. Zde odbočuji vpravo do do Komorní Lhotky, kde jsem dohodnut na setkání s dalším členem štafety  - Pavlem. Na místo srazu přijíždím já i Pavel téměř současně. Pavla jsem dosud neznal, naše komunikace probíhala jen na úrovni mailů. 


Na předzahrádce hotelu Godula, se seznamujeme trošku blíže. V rámci předávacího "protokolu" Nákolíku seznamuji Pavla a jeho manželku s náležitostmi kolem štafety. Během společně strávené hodinky stihneme toho hodně probrat, vzájemně se vyfotit a mimo jiné i zlikvidovat po dvě piva. Musíme hostinskému udělat nějakou útratu, aby nám věnoval razítko restaurace do sešitku :-). Nejen tyto razítka z nejrůznějších hospod a hospůdek, ale i horských chat, muzeí, se tak stávají hlavní atrakcí a mají nejlépe vypovídající hodnotu o místech, které ten který účastník štafety navštívil. V době předávky v Komorní Lhotce jsem měl na kontě 107 km a cestou domů mi přibylo několik dalších na konečných 132 km.

Pohled do štafetového zápisníku: 



Trasa:  Havířov - Orlová - Karviná (Doly) - Těrlicko - Koňákov - Vyšší Lhoty - Krásná - Lysá hora - Komorní Lhotka - Havířov:



 
Pro více info klikni na "DETAILS" v mapce nahoře vpravo.

Žádné komentáře:

Okomentovat