čtvrtek 9. dubna 2015


Cyklus: Putování po okresech ČR a SR - díl.1
Z Havířova do Šumperku, Jeseníku až do Třemešné ve Slezsku 2004

2.díl - Z Bílé Třemešné do České Třebové 2006
3.díl - Putování okresy kolem Prahy a v povodí řek Labe, Vltavy, Berounky a Sázavy 2007

4.díl - Z Ružomberka přes průsmyky Donovaly, M. Šturec a Fačkovo sedlo do Žiliny (SK) 2011

5.díl - Dokončení sbírky okresů projetých na kole- Náměšť nad Oslavou - Přerov 2011

Fotogalerie







Pro více info klikni v mapce vpravo nahoře na "DETAILS"




Článek popisující tento můj druhý nejdelší cyklovýlet uvádím v úpravě, ve které byl pořízen do "kroniky". Náhled do ní je níže v obrázkcích s textem a fotkami níže vpravo. Historie a impuls vzniku těchto listů objasňuji v dovětku níže. V období kolem roku 1993, kdy jsem se po ježdění po blízkém okolí Havířova, "odvážil" i na delší výlety na kole, mne napadlo si sem tam něco o těchto výletech a zážitcích z nich prostě nějak zaznamenat. To byl důvod proč jsem si zavedl výletní "kroniku" (knihu). 


Původní rukou psanou verzi jsem ale rychle opustil hned po tom, co domů "zavítal" první PC s tiskárnou. Teď už stačilo jen sepsat na A4 dojmy z výletu a jiné poznatky. Aby zápisky měly nějakou úpravu a vzhled, vytvořil jsem v textu mezery pro fotografie s příslušnými popisky.  Takto připravený materiál již stačilo jen nechat "projet" tiskárnou. Listy A4 jsem pak vložil do "Euroobalů" a to vše do šanonu. S rozvojem a dostupností internetu přišla éra tvorby vlastních webových stránek.







Výroba webových stránek nijak nezměnila podstatu kroniky, co se však změnilo, byla možnost kdykoli následně provést úpravu textu  a nebo grafický vzhled. I když se říká, že papír je papír, tak „papírová“ podoba zaznamenávání cyklovýletů tím pádem definitivně vzala za své,. Ale i webová úprava doznala časem změny, jak rostl počet článků. Dle dostatku času tak některé výlety jsem zaznamenal samostatným článkem a jiné pro změnu jsem bohužel prostě „odbyl“ pouhou prezentací ve fotogaleriích na Rajčeti a nebo nověji na úložišti Picasa.. S tím, že text článku jsem nahradil popisky k fotkám. Pohled na to, jak vypadala část mého tehdejšího „archívu“ (kroniky) nabízím zde. Popisuji v něm výlet na kole z Havířova do Jeseníku, resp. do Třemešné ve Slezsku, kdy najeté km daly do kupy úctyhodných 250 km.










 

Žádné komentáře:

Okomentovat