pondělí 19. září 2016


5. sraz Cyklobandy Visalaje - Beskydy                          24.8. 2007
 
Fotogalerie:


Už si přesně nevzpomínám, jak jsem se na web Cyklobandy vlastně poprvé dostal, a ani to není důležité. Z nějakého důvodu jsem se zapojil do diskuse na jejich stránkách. Zaujala mne věcná témata kolem cykloturistiky a také hromada jejich fotek z cyklosrazů. Srazy "cyklobandité" pořádali  2x ročně, první obvykle na počátku května a druhý na konci srpna.  

Program byl ve se stylu příjezd na místo ve čtvrtek večer  a nebo v pátek ráno, pak absolvování páteční a sobotní trasy, v neděli ráno rozloučení a odjezd domů. Na jeden takový "srpnový" v r. 2007 jsem dostal od Cyklobandy pozvání, ať se přijedu taky podívat a společně projet naplánované trasy po Beskydech. Pro mne to byl dost krok do neznáma, znal jsem cyklobandity jen s diskusí na jejich webu a krátkého setkání z jara téhož roku v Havířově na promítání fotek z již uskutečněného srazu ve Šternberku. Vzhledem k tomu, že sraz probíhal vlastně nedaleko, v okolí Visalají, kde jsem tak trošku "jako doma", nebylo nad čím váhat.



Cyklobanda byla tehdy ubytována v komplexu chatek na Visalajích, kam jsem dorazil z domova krátce před osmou hodinou. Byla mi představena zbylá část, "banditů", kteří nebyli v Havířově. Bylo to hodně zajímavé potřást si pravicí s někým, koho jsem znal jen na webu pod  takřka nic neříkajícím nickem a najednou  tady stojí půl metru ode mne. 

Asi za hodinku již ukrajujeme první srazové km sjezdem  z Visalají k rozcestí U Papeže. V průběhu dlouhého a náročného výjezdu na Lysou jsem se více seznámil s většinou zůčastněných. Nahoře  na Lysé u zaslouženého pivka ještě víc opadla má obava z neznámého. Cyklobandité mi to svou družností a vstřícností velice ulehčili. Již po krátkém pobytu na Lysé jsem přišel na to, že jde o obyčejné prima lidi, se kterými je radost pobýt a které stojí za to znovu vidět.

To bylo v roce 2007, od toho času jsem již pravidelním účastníkem dalších a dalších cyklosrazů. První dva - tři roky se u mne jednalo o jednodenní "návštěvy" srazů, postupně jsem již zůstaval po celou dobu. Líbilo se mi, že náplní srazů nebylo hltání kilometrů, ale že šlo o hlavně to, navzájem si ukázat místa ve svém blízkém a nebo vzdáleném okolí. Místa, které se nám líbí, kam se rádi vracíme. Pro úplnost nutno dodat, že domovy "cyklobanditů" jsou rozesety po více jak půlce ČR a ještě i na Slovensku. Jelikož se pořadatelé srazů pravidelně střídají, měl jsem za poslední léta možnost objevit mnoho krásných koutů, kam bych se jinak těžko sám o sobě dostal.

Nemohlo mi uniknout, že tato skupina cykloturistů, která si říká Cyklobanda, je složena z obrovsky širokého věkového spektra. Od miminek v cyklovozíčcích po důchodce pokročilého věku. Dalo by se tedy očekávat, že rozdílnost kondice zde bude hrát významnou roli, ale opak je pravdou.

Na trasách se v klidu na pomalejší čeká
či už na kopcích a nebo na rozcestích, vyjímečně v hospůdkách. Dobré naladění z trasy nemizí ani při večerních posezeních u táboráků a nebo jen tak při klábosení při společních setkáních u někoho z účastníků na pokoji nebo na chatce. Jaké to různých srazech s Cyklobandou bylo a je, to se dozvíte níže. Ke každému postupně přidám článek psaný pohledem, jak jsem ten který sraz "viděl".


Žádné komentáře:

Okomentovat