pátek 19. června 2015

Moje jubilejní, 500. keš "Rozhledna"

 

Fotogalerie


Čas utíká jako voda a při hře geocaching to platí neméně stejně. Svou první keš "Šaunštejn" jsem nalezl 23.7. 2013, od té doby uběhly téměř dva roky a v polovině června 2015 můžu již slavit jedno pěkné jubileum. Mám za sebou zdolanou již pětistou keš. Když se blížilo dovršení tohoto moc pěkného čísla, přemýšlel jsem na které pěkné keši "zakulatím" svou pětistou statistiku. Náhoda tomu chtěla, že právě v tom čase byla nedaleko mého bydliště  spuštěna nová keš "Rozhledna". Rozhledna má parametry obtížnosti dvou bodů z pěti a obtížnost terénu 4,5 bodů z pěti. Což v reálu znamená, že jí není těžké najít (je vidět zdaleka), ale je mnohem těžší ji zdolat, neboť je vysoká cca 35 m. 



Takže bylo rozhodnuto, je to prima výzva a na kulatiny se víc než hodí. Pro "výplaz" nahoru jsem si vybral den, kdy se mi zdálo, že vítr fouká malinko méně silněji než obvykle. Důvod prostý - byl jsem si vědom zápisů hráčů geocachingu, kteří již byli nahoře přede mnou a někteří se zmiňovali, že to s nimi na vrcholní plošině trochu houpalo. Pro dopravu na místo jsem zvolil kolo, jak jinak. To jsem zamkl o konstrukci "rozhledny" a vydal se po řebřících nahoru. Cestou nahoru přemýšlím o účelu této stavby, možná původně sloužila k hlídání objektů blízkého dolu ČSM, teď posloužila jako schovka pro schránku ve hře geocaching. Samozřejmě, že skrýš je až nahoře. Po vystoupání na plošinu mi chvíli trvá než si zvyknu na mírné chvění konstrukce "rozhledny". Jisté potíže mi taky způsobuje vytažení schránky, spadlé až na dno úkrytu. V schránce je totiž logbook (zápisník), do kterého je třeba provést zápis, jenž doloží zakladateli schránky, že jsem zde opravdu fyzicky byl.



Po zápisu si můžu konečně spokojeně vychutnat pocit z další získané neobyčejné keše, z neobvyklé výšky a také z parádních výhledů na zdejší kraj. Těžní věže vystupují z krajiny opravdu výrazně, škoda jen horší viditelnosti. Beskydy na obzoru se sice snažily "rýsovat", ale stejně se ztrácí v oparu.

Po dnešku ale vím, že pokud budu chtít udělat zajímavou fotku okolních šachet a hor za příhodného počasí, tak cíl je jasný - "rozhledna", byť absolutně neoficiální, spíše mi přijde "na tajňocha". Svůj dobrý pocit si ještě malinko vylepšuji, když zjistím, že podmínky na plošině umožňují použití samospouště fotoaparátu s vyfocením sebe sama s vytištěnou "pětistovkou" na papíru. Akorát si musím "lehnout" na rošt a foťák položit na baťoh. Výškově vhodnější by sice byla konstrukce zábradlí, ale kvůli větru a výšce raději tohle neriskuji. Pořizuji si několik fotek, zkusím si pohledem ještě jednou zmapovat okolí do paměti a  scházím po mnoha šprušlích dolů. Kolo zůstalo na místě, takže mám na čem odjet domů.


Odkaz na keš:

Žádné komentáře:

Okomentovat