středa 4. února 2015

Geocaching - podmanivá hra čísel a grafů ve statistikách 

Geocaching je hrou, která nemusí končit tím, že se nám povede nalézt keš. Pro někoho to může být příjemná mezihra k "nekonečnému" množství zajímavých statistik. Z té veliké kupy statistik, co geocaching.com  nabízí, mne nejvíce zaujaly ty, jenž se zaměřují na keše s bohatým hodnocením oblíbenosti. U nich si může většinou být člověk jistý, že při jejich hledání se mu dostane dobrého zážitku.Dále při výběru, kam se vydat, nebude na škodu statistika nejstarších, nejvýše a nebo nejníže položených keší. Dost lidí zaujme také obtížnost nalezení v terénu a nebo druhá obtížnost, která vypovídá, jak složitými šiframi je proložena cesta k získání keše. Další čísla mluví o různých typech nebo velikostech keší, jiné jsou zase ve vztahu k prvenstvím k daným zemím. Poměrně pěkně vypracovaná statistika bývá věnována mapovým záležitostem, kde jsou někdy dost dopodrobna vyznačena místa nálezů hráče geocachingu ve všech zainteresovaných zemích, kde hledal.


Pro opravdové fajnšmekry byl vytvořen "zlatý hřeb" statistiky ve formě různých symbolických odznáčků, které hráč získává za svou aktivitu při hledání keší. Hodnotí se třeba počet nalezených keší, množství slov v lozích, množství fotografií přiložených k logům, obtížnost nalezených keší, dosažení co nejvyšší nadmořské výšky a spouta podobných záležitostí. Odznáčky "naskakují" automaticky na profilu hráče a bývají v bronzové, stříbrné, zlaté, platinové, rubínové, safírové, smaragdové a diamantové.


Tudíž škála přeširoká a možností jak si hrát a nezlobit spousta. Co se týče odznáčků, dlouho jsem o této "přidané hodnotě" nevěděl. Samotného mne pak překvapilo, kolik jsem jich již nasbíral. Pro ukázku nabízím jak náhled do některých mých statistik, tak i do této mé odznáčkové sbírky. Tato statistika byla vygenerovaná k 3.2. 2015 na stránkách http://project-gc.com/. Vpravo nahoře u vlajky je přechod na českou verzi. Celkový obsah stránek zahrnuje daleko více statistik, pro tento článek jsem vybral pro mne asi polovinu těch nejzajímavějších. Zatím mám odhodlání, že tyto statistiky v článku budu průběžně aktualizovat, tak snad se  k tomu dostanu.

Seznam všech keší, které jsem nalezl: r. 2013    r. 2014    r. 2015

Virtuální odznaky, které jsem získal ve hře Geocaching do 20.2. 2016:











































Žádné komentáře:

Okomentovat