čtvrtek 12. března 2015

Cyklotrasy v Beskydech - oblast Lysé hory. Trasa č. 6: Lysá hora - Zimný - Kobylanka - Kobylík - Ostravice
Fotogalerie

Pro více info klikni v mapce vpravo nahoře na "DETAILS"

Tato trasa je pro svůj různorodý povrch vhodná pro horská kola. Zdá se být nejkratší spojnicí mezi Lysou horou a Ostravicí (15 km). Jestli je i nejrychlejší těžko posoudit, protože hladký sjezd si lze dovolit prakticky jen z Lysé k rozcestí na Zimném. Tam se přes závoru odbočuje vpravo na lesní cestu, jejíž povrch zpočátku tvoří drobné kamení. Po dosavadním pohodlném sjezdu z Lysé na Zimný nás možná překvapí, že nás opět čeká mírné stoupání do kopce. Ne však dlouho, jenom kolem 1500 metrů a na této délce nabere zhruba 75 výškových metrů. Cesta na konci stoupání změní z kamenité na rozbitou asfaltovou a tento svůj povrch si zachová taky obdobnou délku, jak na předchozím dovrchním úseku.

Hodně narušený asfalt však znovu opouštíme na dalším rozcestí. FOTO1. Je tam prudká levotočivá zatáčka a naproti ní vpravo odbočka v "tupém úhlu". Nás bude zajímat ta vpravo. Její povrch je z uježděné hlíny a mírně klesá po vrstevnici. Jak kopíruje vrstevnici, tak se jí občas přihodí, že se malinko opět "tahá nahoru", ale je to tak zanedbatelné, že si to možná ani nevšimneme. Co si však všimneme určitě je to, že po několika stovkách ujetých metrů se znovu a natrvalo octneme na čím dále kvalitnějším asfaltovém povrchu a že dlouho pojedeme jen směrem dolů. Rázem to láká k pořádnému rozjetí, ale příčné železné konstrukce pro odvádění dešťové vody, jenž jsou v cestě "zasazeny" cca co 250 m, nutí k jisté opatrnosti. Tyto "kanály" mají nezvykle velkou šířku a užším plášťům hrozí proseknutí téměř na každém z nich. Ten, kdo není zvyklý na skákání přes tyto překážky ve značné rychlosti, musí nutně před každou z nich značně zpomalit.

Jisté zpomalení si asi vyžádá i jemný kamenitý posyp, vyskytující se po celé ploše silničky, vyjma od aut vyježděných kolejí. Zejména v zatáčkách  přibřďování nepřichází v úvahu. Je nasnadě, že tohoto "marasu" bude časem ubývat, ale je dobré vědět, že to tam je. Z pravé strany se v průběhu sjezdu připojují postupně dvě cesty. FOTO2 FOTO3, pokračujeme však stále rovně a vždy po kvalitnějším povrchu. Po sjetí k široké silnici, vedoucí kolem přehrady, pokračujeme vpravo sjezdem až do Ostravice. FOTO4 FOTO5. Možnost doplnit vodu z přírodního zdroje se nabízí na Zimném, po krátké zajížďce z trasy vlevo, ve vzdálenosti asi 50m, směr Ivančena. Naposledy projeto: 30.09. 2014